יום רביעי, 3 באפריל 2013

פוסט פוסט פסח - קצר, עם הצעה בסופו


מצות
האתגר היה לדאוג ליציאות חלקות לכל בני המשפחה. אחרי כל ארוחת מצות דשנה, קינחנו במיץ פרי הדר שנסחט במקום, כדי להקל על המערכת לפרק את היציקות. חובת הירקות בארוחה מעולם לא קיבלה תוקף חד יותר. ועם זאת, אי אפשר היה לפסוח על מסורת המצה עם השוקולד, שהיא אולי החדווה היחידה במאכלי חג זה.



אביב הגיע
פלא שעובר עלי לאחרונה, אני נהנית לעבוד בגינה. יוצאת עם שרפרף, מתיישבת עליו ומוציאה עשבים שוטים מסביב. הילדים קוטפים חובזות לחביתה וזוטה לתה. אנחנו מבררים  מהם ירקות ופרחי העונה וקונים שתילים, מתגייסים למסע נטיעות ומשקים כל ערב את הערוגות והעציצים. תמיד הערכתי את האדמה, אבל אף פעם לא הייתי קרובה אליה פיסית.

עושים שינוי
שעון הקיץ שיוצר הטבה בתנאים באופן מטורף!!! קמים יותר מאוחר, אחר הצהריים לא מתמוססים בחשכה ואפשר לצאת ולבלות עד השקיעה בחוץ, האיש חוזר מהעבודה באור יום. אולי במקום לקצץ בקצבאות הילדים יתנו עוד שלושה חודשי קיץ בשנה, כמו בעוד מדינות מתוקנות ושפויות אצלן החורף הרבה יותר משמעותי מאצלנו???

האיש
היה כל החג. אני לא מרימה, סוחבת, מארגנת הכל לבד. התרגלתי לטוב. התעוררנו יחד, בישלנו יחד, נחנו יחד, קילחנו יחד. הילדים היו בעננים, נשמו אותו לריאות בשיכרון חושים, אולי לזה אלוהים התכוון כשהוא המציא משפחה?

והגדת לבנך
אז אגב אלוהים, פעם ראשונה שיוצא לי להעביר לבני את הסיפור המעלף של יציאת מצרים, מלא באותות ומופתים. מה זה להתחרט? מה ההבדל בין עבדים לבני חורין? גם אם אני ארים מקל מול הים הוא יפתח? ההתפעלות מקריעת ים סוף היתה שיא השיאים, ראינו את הקטע מהסרט המומים יחד – התפילה של משה, הנפת המטה, המצרים שרודפים מאחור, אין ספק שאם יש משהו מרומם בספרות התנ"כית, זה היכולת שלה להפיק דרמה.

קושיות
מזמינה הורים לשאול אותי שאלות לגבי הורות, שאשיב עליהם בבלוג.
ההתמחות שלי היא במצבים רגשיים אצל הורים וילדים, וכן בני נוער. 
אפשר לפנות אלי בטלפון ובמייל.
ימים טובים.

2 תגובות:

  1. נהנית לקרוא כל פעם מחדש מה שאת כותבת...תמשיכי...

    השבמחק
  2. מאיה אין עליך. כל פוסט שלך חוויה. תמשיכי כך, אני נהנת מכל פרסום שלך.

    השבמחק